Zabehnito.cz

#6 Náš výlet do Vídně

Na konci října jsme na stránkách levnocestovani.cz našli skvělou nabídku na levné jízdenky do Vídně od společnosti Hëllo. V tu dobu jízdenka z Brna do Vídně a zpět vyšla na 6 euro pro osobu, takže jsme našli datum, které by nám oběma vyhovovalo a lístky koupili. Poté jsme přes Airbnb našli ubytování v centru Vídně, které podle fotek vypadalo hezky a pokoj jsme si objednali za 2000,- na dvě noci.

Termín odjezdu byla sobota 12. listopadu odpoledne a příjezd v pondělí 14. dopoledne. V sobotu jsme se tedy sešli v Praze, sedli do auta a vyjeli do Brna. Do Brna jsme vyjeli s předstihem, abychom se ještě stihli projít po městě a podívat se na Brněnský orloj a katedrálu sv. Petra a Pavla.

V půl páté jsme přišli na nádraží, kde už čekal autobus. Když jsme vešli do autobusu, vcelku nás zarazilo, že v celém autobusu bylo 7 lidí. A jestli si myslíte stejně jako my, že je to málo lidí, tak věřte, že nás může jet i míň, protože nazpět nás jelo 5. Netušíme, čím to bylo, ale nestěžovali jsme si. Co bych vytkl společnosti Hëllo, je málo  místa mezi sedačkami. Se skoro dvěma metry jsem si nohy mohl dát tak maximálně za hlavu, abych koleny netlačil do sedačky přede mnou. Naštěstí cesta trvala něco okolo dvou hodin, takže se to dalo přežít. Společnost Hëllo tedy z našeho hlediska doporučujeme. Čisto, příjemní řidiči, zásuvka, USB nabíječka a vcelku i příjemné sedačky. Sice horší než u Student agency, ale za tu cenu…? No neber to.

Do Vídně jsme přijeli v půl osmé večer přímo ke stanici metra, kde jsme si koupili v automatu jízdenku na 48 hodin za 13,30 euro. Co se týče vídeňského metra, tak na to, že má 5 různých linek, je velice přehledné a vše je skvěle značeno. Ani jednou jsme se neztratili a nebloudili. Vestibuly jsou hezčí než u nás v Praze, ale samotné nástupiště si myslím, že máme hezčí my. Vydali jsme se tedy na naši cílovou stanici, odkud jsme poté šli na adresu, kde máme být ubytováni. Až na to, že jsem si myslel, že máme bydlet v domě číslo 22 místo 19, vše proběhlo hladce.

Co se týče ubytování, tak z něj máme rozporuplné pocity. V pokoji byla zima, v koupelně sem tam nějaký vlas hostitele, na místech, které člověk vcelku snadno přehlídne, ale Veru ne, byla vrstva prachu a postel byla strašně měkká. Nicméně bylo to pouze na dva dny, takže jsme to nějak víc neřešili a říkali si, že stejně to máme jen na přespání a v neděli budeme celý den cestovat po městě. Poté co jsme se ubytovali, jsme se šli projít do Schönbrunnu, kde už sice byla hlavní brána zavřená, ale i tak máme fotku hezky nasvíceného paláce. Poté jsme našli nejbližší metro a jeli přímo do centra metrem, podívat se na Stephansplatz, kde byla naprosto úchvatná katedrála sv. Štěpána. Před katedrálou byly vánoční stánky, kde jsme si dali vídeňský punč. Nejen že byl dobrý, ale ještě ho dávají do roztomilých hrníčků ve tvaru boty, na které sice chtějí zálohu 3 eura, ale pokud se vám líbí, můžete se zeptat a oni vám ho za ta 3 eura nechají. No a tak máme doma dva hrníčky… 🙂 Když už začala být opravdu obrovská zima a skoro všude je zavřeno, sedli jsme na metro a jeli si lehnout, abychom byli na neděli čilí.

Když jsme v neděli vstali, první co jsme řešili byla snídaně. Kde si asi tak dáme snídani, když je neděle a všude je zavřeno? Díky bohu na skoro každém přestupu v metru je otevřená pekárna, kde mají obložené bagety, ke kterým si můžete dát kávu, kakao, čaj.. prostě cokoliv. Ještě před snídaní jsme si ale zopakovali včerejší procházku do Schönbrunnu, abychom měli fotku i za světla. Poté jsme jeli opět na Stephansplatz, kde jsme mimochodem ten den byli nejméně 5x, protože je to opravdu centrum všeho a odtud se člověk dostane všude. Odtud jsme šli na Hofburg, poté k muzeu, pak okolo parlamentu a hned vedle parlamentu byla Vídeňská radnice (Rathaus), kde byly opět vánoční trhy, veliká plocha pro lední bruslení a spousta lidí. Dali jsme si zde největší koblihu, kterou jsme kdy viděli a poté šli na metro a jeli jsme se podívat na Prátr. Osobně mě Prátr a katedrála sv. Štěpána oslovily naprosto nejvíc. Prátr je obrovská matějská pouť, v mnohem lepší stavu než v Česku a člověk se nemusí bát, že každou chvílí se pod ním atrakce utrhne. Jelikož jsme ale přijeli mimo sezónu, 70% atrakcí bylo zavřeno. Nicméně ani zima nás neodradila a šli jsme na ruské kolo, odkud byl pěkný výhled.

Z Prátru jsme se šli podívat na Hundertwasserhaus, což pro mě byl asi největší kýč celé Vídně. Nějak ani nevím, jak bych tenhle dům popsal, snad fotka bude stačit. Nicméně Veru se líbil. Spojení zeleně, barev a teras přeci jen mělo něco do sebe. Odtud jsme se šli podívat na palác Belveder, kde opět něco hezkého někdo zkazí kýčem. Tentokrát před palácem byly sochy zvířecích hlav. Kdo ví, proč zde byly…? Když jsme z tohoto obrovského komplexu odešli, vydali jsme se směrem k metru, kde jsme si sedli a zjistili, že už jsme prošli vše, co jsme chtěli. Tak jsme si našli v naší chytré příručce (zas tak chytrá nebyla, když tam nebyl Hundertwasserhaus) kam zajít na jídlo a s 20 nachozenými kilometry jsme se vydali do restaurace Glacisbeisl. Tady jsme si objednali něco, co jsme vůbec netušili jak bude vypadat na talíři. Jediné co jsme věděli bylo, že já budu mít brambory a Veru něco se salátem a těstovinami. Po jídle jsme se šli ještě projít po městě mezi zavřené obchody a turisty a poté se vydali na pokoj.

Na pondělí jsme měli nastavený budík na šestou ráno, protože autobus nám jel v půl 9 a my ještě chtěli stihnout vídeňské trhy Naschmarkt. Když jsme sem přišli, tak jsme zjistili, že většina stánků otevírá až v 9 a my jsme zde brzo.  Tak jsme si zde dali alespoň snídani ( taková rada jen… když prodavačka bude říkat „humus“, to jídlo bude vážně humus, protože to obsahovalo ryby, přezrálou papriku a bůh ví co ještě) a poté jeli na jejich Hlavní nádraží, odkud jsme odjížděli zpět do ČR.

Jak jsem již říkal, tak cestou zpátky nás jelo 5. Po cestě jsme potkali uprchlíky, se kterými jsme do styku ještě nepřišli a zastavila nás cizinecká policie, kde si pan policista něco opsal a my jeli dál. V Brně jsme pak nasedli do auta a jeli směrem do Prahy.

Pokud bychom jeli do Vídně znovu, tak se asi budeme vyvarovat pár věcem. Určitě bychom jeli v jiné roční období. Sice svítilo slunce, nicméně celé dny byla neskutečná zima a jediné místo, kde se dalo existovat delší dobu bylo metro. Všichni tu vypadali, že jim zima není a jediný, kdo je zmrzlý jsme my, ale my si stejně myslíme, že tak trochu všichni kecali a zima jim určitě byla. Další z věcí je ubytování. Pokud se budete chystat bydlet přes Airbnb, tak bych vybíral bydlení, kde jsou více než  3 recenze. Neříkám, že to bylo něco příšerného, ale asi se dalo bydlet i líp. Na druhou stranu jsme bydleli na skvělém místě a měli jsme vše relativně blízko. A na závěr ještě jedna věc. Pokud nejste ochotni jezdit přes celé město kvůli jednomu otevřenému obchodu, tak se vyvarujte neděle :-).