Zabehnito.cz

#11 Bikero Cyklomaraton

Bude to už sice nějakou tu dobu, co se v Hradci Králové konal již 15. ročník cyklistického závodu Bikero Cyklomaraton, ale bohužel jsem až do teď měl zkoušky a neměl čas vůbec na nic. Nicméně bych řekl, že si takovýto zážitek zaslouží článek.

Závod se konal v neděli 4.6. a jednalo se o můj první závod na kole.  S sebou jsem si vzal kamaráda Martina, naložili jsme kola na auto a z Prahy jsem vyjeli s asi hodinovým předstihem. Nicméně začátek závodu pro mě nezačíná v neděli. Vrátím se o dva dny nazpět, kdy jsem si přivezl do Prahy kolo a řekl jsem si, že se pojedu před závodem ještě projet. Vše jsem si připravil, nasedl na kolo a vyjel. Po asi 10 minutách přicházím na to, že nemám cyklo rukavice, naštěstí bez nich se to dá přežít a tak jedu dál na Zbraslav. Po cestě ale přicházím na první problém s kolem. Křupou mi řídítka. Nicméně jedu dál a říkám si, že to nic není. Taky že to nic nebylo oproti tomu, na co přicházím o pár chvil poté. Celou dobu mi přibržďuje přední brzda. Tak slezu z kola, snažím se brzdu seřídit, ale je mi to prd platné. Brzda stále brzdí. No a tak mi nezbývá nic jiného, než brzdu kompletně odpojit a jet pouze se zadní. A jelikož je pátek večer, servisy mají zavřeno a budou mít zavřeno až do nedělního závodu, tak se rozhoduji, že v neděli pojedu pouze s jednou brzdou.

Při příjezdu do Hradce se převlékáme s Martinem do našich sexy dresů (obzvlášť mé dirkované triko od Brika a kšandové cyklokraťasy 🙂 ), jdeme si vyzvednout startovní čísla a jelikož máme trochu času, jedeme se projet po Hradci a ještě stíháme nakoupit banány, vodu a Snickersky. Jelikož ani jeden z nás neměl u sebe telefon ani hodinky, přijíždíme na start jen tak tak. Hned co přijedeme, startují závodníci na 60 kilometrů a hned po nich my, kteří jedeme 30 kilometrovou trasu.

Začínáme se tedy řadit na start a první co se mi honí hlavou je to, jak asi takový start cyklozávodu probíhá. Všude samá kola, málo místa, určitě se musí něco stát. Závod je odstartován a všichni vyjíždějí v poměrně pomalém tempu, takže k žádné kolizi naštěstí nedochází. Co se týče trasy jako takové, tak mám okno. Byla to taková euforie a závod jsem si tak užil, že si z něj pamatuji jenom start, průjezd cílem a cestu dolů z kopce terénem, kde jsem se nenáviděl za to, že jsem odpojil přední brzdu. V tu chvíli, kdy jsem sjížděl tento kopec jsem si říkal, že je asi po mně. Pocitově jsem jel tak 60km/h a kolo mě absolutně neposlouchalo. Zadní brzda na to sama nestačila a mně nezbývalo nic jiného než to napálit a doufat.

Průjezd cílem vypadal asi tak, že jsem na silnici nechal půlku zadní pneumatiky. Byl jsem tak nadšen a rád, že jsem to zvládl v pro mě krásném čase, že jsem málem přejel slečny s medailemi.

Závod jsem dokončil s časem 1:15:08 a Martin 1:09:01 (sakra) a oba dva jsme s časem nadmíru spokojeni. Co se závodu týče, tak musím naprosto pochválit pořadatele za krásnou trasu se skvěle vybraným terénem, krásnou medaili a za možnost zúčastnit se.

No a vy, pokud jste se třeba rozhodovali, zda letos jet a nejeli jste, tak máte možnost příští rok 3.června. A pokud byste si chtěli vyzkoušet něco jiného než je třeba běžecký závod, tak z mé zkušenosti mohu jen a jen doporučit!